söndag 13 januari 2013

Trevlig söndag..



Ja där åker vi iväg till skogen..

 
                   

Hoppas att ni ser hur jobbigt det var!!

Hade taggat för hundträning idag.. Fick ställa in det när det var osäkert om PG skulle iväg på snöröj. Enligt prognosen skulle det börja kl 4 på morgonen.. Vill inte lämna Hanna hemma en hel dag, det gör jag bara inte. Surt men det går fler tåg.
-Onödigt långt att åka, tycker en del!
-Värt varenda mil säger jag! Smaken är som baken och det är jag som åker :)

Nu blev det inget snöröj idag så vi träffades idag också, jag och PG.. Så najs! Vi packade in hundarna och åkte till Hökensås.. Jädrar va snö det var.
PG har ju bra kondis OCH långa ben.. Jag har dålig kondis OCH korta!!
Pulsat i djupsnö i 6 kilometer!! Jag trodde att jag kokade i jackan och skulle smälla av!
-Ska vi vända, undrar PG.. (undrar om han hörde på 50 meter hur jag flåsade?)
- Ån nej då!! Försöker le utan att tappa andan helt.. Vi kör hela rundan hojtar jag tillbaka..

Molly har också känslor.. Hungerskänslor exempelvis..

I kväll åkte vi till ridhuset med Helmer.. Han ser mycket fin ut nu efter behandlingen.. Hannas kompis Emmy var med också och red, jätteduktiga alla tjejer. I ridhuset träffade vi Thea som red sina ponnysar.

Nu har vi fått igång golvvärmen här i köket också, elektrikern har varit här ikväll och fixat till det.. sååå gött! Nu ska jag lägga mej på golvet och snoooozza med jyckarna..

Inga kommentarer: