torsdag 17 januari 2013

Spökar det eller?

 -Va där det som låter hele tiiin? 
Håller på med en ny hemsida till PG.. 
 Hanna och Mollan kollar om det är ok..

Har stängt av en liten del till min linje "känningar" då det blev för mycket. Men visst finns den kvar fast i mindre skala än innan.. Lagom räcker :) Nu har jag fått lite berättelser runt omkring mej från andra, visst är det spännande och samtidigt skrämmande..

Fick en konstig upplevelse häromkvällen när jag satt uppe själv här och jobbade vid datan.. Plötsligt blir jag kall på hela ryggen och upp i nacken.. Jag tittar ut i ren reflex o funderar .. Vad nu?
Något är definitivt väldigt nära..  Jag går därifrån. Jag vill inte ha kontakt!!

I går kväll när vi åt kvällsmat ringer dom på PG igen och han får åka och fortsätta med plogningen. Hanna och jag var så trötta så vi duschade och la oss.. Precis när jag somnar börjar hundarna skälla som tokar.. Sen hör jag hur någon är här nere och fixar med något och tänker att det är väl PG som fått vända tillbaka, ett kort snöfall helt enkelt. Sen somnar jag antagligen.. och vaknar när klockan ringer men ingen PG hemma.
Kommer att tänka på det vid frukosten och Hanna som hört samma sak börjar prata om det..
-Hörde du inte att hundarna skällde nere i natt? Och det lät som någon gjorde en knäckemacka?
Var det pappa eller, Petter kan det ju inte vara..
Ja det var mystiskt! PG ringer sen och han har inte varit hemma.. Hm!!
Vi tror att vi kom på vad det var.. sen..
Molly har asat runt en sko-knäckt för den var flyttad och en korg var utdragen i köket, där i ligger det påsar med nötter. Där i från kommer antagligen ljuden. Det mesta brukar ha sin förklaring.. Att dom skällde som tokar vet vi däremot inte.. Men det finns nog en förklaring till det med.. Tjo hejjjj!!

Inga kommentarer: