fredag 11 januari 2013

Ganska skönt ändå..

Ja denna fredagen blev ju inte som jag tänkte att den skulle bli precis ;) Jag borde lärt mig, men nerå!!
Gräsligt sugen på något gott att äta till kvällen så jag shoppade en massa gott kött och sallad med god sås.. Mmmm! Int elätt att veta hur många vi är alltid.. Ibland 3 o ibland 6..
När kvällen kom var det BARA jag hemma.. ja så hundarna då!
PG kör snö, Hanna hos en kompis och Petter var ju inte hemma för han var inte hungrig..
Så skit samma.. Jag stekte mina entrecote och åt.. Indy o Mollan vet numera hur en god entrecote smakar.. ;)

I morses fick jag höra något som inte var så bra.. Vid flera tillfällen har jag hört berättas om att det setts varg här i kring och nu var det en ny observation. Vill inte!!! Några kilometer här ifrån hade en varg sprungit över vägen ganska nära Habo tätort.. Folk ringdes in och spåren kontrollerades och mättes..
Tänker på dom som har djur ute, som får eller kor på lösdrift.. Vilken oro! Tänk om den äter upp våra hästar eller anfaller våra hundar? Jag vet inte egentligen vad jag tycker om detta.. Tycker naturligtvis inte om det men vad är rätt? Jag vill inte att djur ska bli skadade pga varg men inte vill jag inte utrota vargen heller .. Ett dilemma!

Ny dag i morgon. Hanna åker till stan med kompisarna och jag... ja det får vi se! Tänker sova som en gris först..

Klockan 4 i morse åkte hjullastaren iväg för snöröj.. hör inte ett skit av det. Pg har varit borta sen i går men ligger nu i sängen och snarkar, skönt att han är hemma.. Tror jag sover så tungt för jag litar på hundarna och det går inte komma in här om vi inte är med.. Perfekt!!


Inga kommentarer: