lördag 12 januari 2013

Väntade vid fel kyrka..


Ja så hände det idag! Tur att det inte var giftemål, man får ju hoppas att vi skulle haft bättre koll då :)
Den simpla anledningen var att jag tänkte åka med när PG sandade vägarna. Lite trevligt att sitta stilla båda två på samma ställe o småprata lite, tänkte jag! Det händer ju inte varje vecka precis..
Lite ärenden innan skulle jag göra så för att göra det bra med logistiken så bestämde vi att vi skulle ses vid kyrkan.. Men inte vilken..
Min hjärna tänkte direkt på sista sandningen o då var vi i Habo kyrka och PG.s tanke var att börja sandningen i Gustav Adolf och då blir den naturliga platsen Gustav Adolf kyrka..

Sitter iallafall och Fejsar med telefonen o tycker verkligen att det dröjer.. Å så ringe pG o undrar var jag är! Ja men jag är ju för faan här på plats!!
-Ehh vid fel kyrka då! Skit sak samma bara att köra rätt.. Kunde inte låta bli att små-le lite..
Typiskt att det brister i kommunikationen.. Man tror man tänker samma men menar olika.
Hur vanligt är inte det? I både stora och små sammanhang..
Tänker en del på dessa facebook-grupper som finns. Man tolkar ord men hör inte nyanserna i rösten som är 50% av vad man menar och vips har det blivit ett missförstånd och så är branden igång.. Så tragiskt mnga gånger..
Man utgår direkt att det är illa menat iställer för att fråga: -Hur menar du?
Bäst är att inte blanda sig i för mycket ändå :) En del blir ofrivilligt inblandade och kränkta, så gräsligt!!
En lugn kväll har vi här hemma, väntar på om PG behöver åka o jobba igen eller inte .. Hoppas inte!
Ha det gott alla och ta hand om er!!

 Ännu ett objekt.. Vad ska det bli av ett?


 Hanna o Helmer

Fina PG o Hanna
Fina Petter
 Min goa Pernilla
Min goa Eva o Hanna
Min goa Elisabeth
 Längtar till sommaren..

 Hanna o Helmer
 Det ska va gött!!


Inga kommentarer: