lördag 26 januari 2013

En vanlig lördag..

 
Vi började dagen med maskintranporter..
 PG mekar lådbil..
 Jag städar som faan och får in mina hundgrejer i förrådet till slut..Pust pust!!

Final och bilen startar.. Jag kan tänka mig sitta längst bak.. o dricka nån öl.. om det är en varm sommardag!

Började dagen med att köra Hanna till Habo, hon o kompisen skulle till stan och shoppa..
Mysigt!
Pg och jag åkte med maskiner till stan för nästa veckas jobb, det tar en himla tid det där.. Väl hemma igen så tränade jag Indy i apportering, fart och fläkt men han fattar inte det nya tänket fullt ut.. Man ser hur det poppar i hjärnan men kul tycker han att det är.. Huvudsaken! Jag tycker också det är roligare när man ser hur han tänker och vill så mycket.. Hans apporteringar är rätt bra men jag vill slippa det där med att han tuggar två gånger precis innan avlämnadet, få se om vi kan få bort det :)

Nu när jag sålt hundkärran låg alla mina grejer i garaget.. Tog tag i det hela och började bära in det i förrådet.. Men hur skulle det få plats! Förrådet är ju rätt stort! Tre rum har jag nu städat och slängt en jädrans massa skit! Skor jackor elektronik tv sladdar lampor tomma kartonger, 4 svarta sopsäckar i allafall.. Seeeen kunde jag få plats med mina grejer.. Jaop! Blev bra! Så får det bli så länge..
Väntar på att jag kan sno Petters Jumpy och göra om den till en hundbil..

PG var i garaget och skulle ha igång nån gammal bil, åh vad han höll påååå!! 5 timmar senare orkade den igång den gamla lådbilen, funkar klockrent nu men va ska man ha den till? Det som var mest overkligt var.. Inte en svordom. Indy som veeet att det kan vara käsnslosamt i garaget väljer att vara med mig.. Molly som är mer okänslig spelar det ingen roll för.. allt är liksom bra.. Bara hon får jaga katten nån gång under dagen :)

Hepp nu blir det duschen och bingen. PG drar på saltning om några timmar..


Inga kommentarer: