torsdag 17 januari 2013

Tränat lite då´rå..

Vad kallar man en sån här farkost? Lådbil? Pgs senaste "fynd" iallfall.. Jag tar mej för pannan..

Häromkvällen träffades jag o Pernilla för lite hundträning, vi var så himla sugna!! Och jag hade tänkt till (de ni!) hur jag skulle lösa ett problem som jag orsakat med Indy. För mycket tryck hade jag vid "Sitt framför till position Fot". Tänkte tillbaka på hur vi tränat i detta från början.. Så med mer fart och fläkt innan kraven kom så funkade det så himla bra.. Och så skönt! Tacksam över att jag börjat om från grunden så jag har något att backa tillbaka till. Vad skulle jag gjort annars? Backat tillbaka till vad?

Pernillas hundar gick så himla bra så det var en fröjd att se, energi i steg och koncentrationen kom vid kraven.. Jättesnyggt!! Vi körde korta korta pass så dom taggar ännu mer.. tills nästa pass. Riktigt sugna ska dom vara :))

Idag satt jag med PGs hemsida igen och lagt in massor med bilder.. Matilda ringde och undrade om vi skulle träna lite. Självklart, var när hur?

Här hemma blev det på planen, lite halt med det funkade bra. Såg jättefint ut och en härlig hund är hon Rappi.
Lille Blixt följde med in när vi fikade, en sån charmig valp!

Nu hoppas jag att det blir en lugn natt så vi får sova.. Inga konstiga ljud eller telefoner som ringer eller SMSande..

1 kommentar:

Anonym sa...

Energi Boost träning, så va de! SÅÅ himla GOTT/Pernilla