lördag 21 juli 2012

Det blev inte som jag tänkt men bra ändå..

I dg får det bli ett fint kort på Petter när han kör cross..

Ja vi hade ju planerat att vi skulle åka ut i båten sväng men den behöver in på en service helt enkelt.. Den går bara rent på fullgas och det tycker inte jag om riktigt! Jag vill kunna pluttra runt i lugn takt så man hinner se sig runt lite så det fick bli lite annat.
 Jo, som att fixa iordning i stallet, det blev riktigt bra! Nu finns en funktionsduglig sadelkammare i en av boxarna som inte används. Lite svära gick det åt allt och till slut så hade jag spikat, sågat o målat så jag var TRÖTT! En sista detalj som en täckeshängare skulle dit så jag mätte... och gick till PG och tog fram mina hundögon -Kan du såga liiite!! Jopp, fixat på 2 minuter fast det var lite viftande med plankorna för vips hade vi raserat ett getingbo också i brädhögen.. Ja ja.
Hanna och kompisen Maria har fixat med hästarn amest hela dagen, Freja har fått prova en sele igen och det vore kul om vi kan få tag på en liten vagn till henne. På måndag åker vi till Emelie igen och tränar, kul!
I morgon blir det hundträning igen. Som vi sagt tidigare jag o Pernilla... tusen gånger.. VI måste ge hundarna energi om VI vill ha energi av hundarna.. Inlevelse för fan! Hur viktigt tycker jag det är att min hund är engagerad i det vi ska göra? Bra fråga! Tycker att vi har bra engagemang, men sista snärten skulle va fint. Full fokus och full fart framåt gäller..

Inga kommentarer: