måndag 2 juli 2012

Tur jag inte var hemma..


Denna lilla Freja börjar bli en böld i röven. En shettis som på något konstigt mystiskt vis tar sej ur sin box fast det inte borde gå!! Var dubbelkollar att dörren verkligen är jättestängd!! Den går inte att öppna hur man än bänder eller hänger på den..Men hon fixar detta i allafall!! HUR? När PG kom ner på morgonen och skulle fodra stog hon i boxen, en stund senare när jag skulle åka stog hon i gången och försåg sig med mer frukost när husse var alltför snååål med den!
In med henne igen och jag kontrollerade att den var ordentligt STÄNGD!!
En stund senare ringer grannarna och talar om att bölden Freja är på väg från grannens ekologiska odling (och tänk om hon stått där och knaprat  krispiga grönsaker.) Då var det Hanna som fick det telefonsamtalet och jag var lyckligt ovetande om det hela när jag åkt till jobbet.. Efter en stund kunde Hanna och kompisen Maria lokalisera henne och få med henne hem, då var hon så mätt att hon skulle behövt få skjuts hem.. men det fick bli att använda dom små korta!!
I går eftermiddag for jag o PG till Tidaholm o hämtade jobbarkläder till gubbarna vilket jag får åka och byta idag, fel färg! Gör inget för då kan jag o Hanna ta en shoppingrunda samtidigt :)
Sen hann jag måla lite och hjälpa flickorna när dom skulle hoppa men hästarna, det gick jättebra..
Innan det blev alltför sent körde jag konditionsträning med Indy och Mollan, ca 3 kilometer blev det. Jo jag har beställt en björkis-sele till dom så får vi testa drag också, kanske den kommer idag..

Inga kommentarer: