söndag 29 juli 2012

Tjohej.. full fart

På väg ut..



På väg från Visingsö. En härlig dag. Mitt värsta bekymmer är det här med i o ur båten när man kommer till en kaj-plats.. Tänk om båten glider iväg eller nåt så jag hamnar i plasket!! Vi stod granne med Visingsö-färjan så dom hade nog fått skratta ordentligt.

Hanna gillar å köra båt också..Gillar särskilt när man kör dounuts och det hatar jag.. Man kör runt runt som en galning tills jag tror båten spricker.

Plockade kantareller också.. mums!

Ja så lite hundträning då.. Slutar ibland så här med en hundtand i nagelbandet. Aj!

Jo igår kan jag börja med så var jag så attans slö på kvällen så jag trodde jag skulle somna vid 5-tiden. Ja men va faan, jag åker o tränar hunden lite då så piggnar ja nog till. Jo precis när jag skulle in på planen började det åska o blixtra så det blev ingen lång stund precis.. När jag passerade Furusjö var det så kraftig vind att det piskade ner grenar och ett riktigt knallskott fick jag i sidan på bilen av något.. Strax efter såg jag ingenting, det regnade så gräsligt!!

Idag har jag haft finbesök av Eva o Elin, en kaffeslurk blev det o Elin är en sån himla gullig flicka. Äter, pratar och sover om vartannat..
Sen blev det en tur i båten till Visingsö där vi käkade lite mat.. sen en liten tripp längs Baskarp strand.

Hem igen och nu blev det liten dressyrlektion för Hanna och det gick lysande bra idag. Jättekul!
Sen packade jag in hundarna och drog till Furuvallen för lite hundträning igen. Gick bra ända tills jag trampade Indy på svansen:) Jädrans me! Nöjd med passet! Sen tog jag ut Mollan och nu minsann... Idag så skallade hon igång bollen!! Det har aldrig hänt innan och jag som slitit såååå med detta!! Sen blev det lite inlärning på ronderingen, jag vill att hon ronderar in åttor så det blir tätt runt skärmarna och det gör jag med klicker.. Ja det kunde funkat bättre!! Men skam den som ger sig!!
När jag parkerade bilen hemma så gick jag direkt in o kollade om Hanna var sugen på att plocka kantareller och det var hon ju såkart, en hel massa har vi hittat och nu är dom rensade också.. Nu har vi varit o lämnat in en bil på service och jag ska strax slänga mig in i duschen för nu är jag trött!! Ja idag har det verkligen varit fart o fläkt.. KUL! Jo så råkade jag träffa på en som hade bra träningstips, där stog vi o snackade bort en stund. Alltid bra med träningstips alltså!!

Inga kommentarer: