tisdag 10 juli 2012

Råttorna dansar..


Freja är inte alls tjock.. bara jättemätt :)

Katten (PG) är bort på långkörning så då passar jag o Hanna på:) Vi har tidigare påpekat att den megastora havrekrossen är lite ivägen i stallet men den har inte varit ett högprioriterat projekt att lösa för PG.. då nu fixade vi till det själva! Ja inte hela vägen ut genom dörren då för då måste man ha lastmaskinen och den får jag inte köra för det blir för dyrt, jag är ju ingen höjdare på det.. Men jädrans vad vi slet men nu har vi baxat iväg den så den är mindre ivägen i allafall! Den ena boxen ska vi göra om till sadelkammare är tänk och höet ska ligga i facket där havrekrossen stog. Ja vi var o hämtade nästan ett ton hö också och havre.. Alltid bra att ha! Jag vill inte att ponnysarna går på bete, ja jag vill inte det med de stora heller för den delen.. såvida det inte är ett bra bete utan klöver i..
Nu känner jag mig trött och slö som en gris efter att vi ätit lunch/middag till kvällsmat..Rastat hundar och nattat hästar och snart dax för duschen.. O jag retar mej på fortfarande att jag körde hund så uselt igår!! FY!! Hade jag varit hund hade jag sagt upp mig!!

Inga kommentarer: