lördag 7 juli 2012

Lie av vad som hänt i veckan..

Goa vänner!! 


Hjälp nu har jag suttit vid datan i snart en o en halv timma och tittat på kort och filmer och bloggar såklart! Dax att sparka igång dagen. Det börjar med lite hundträning nere hos Lottie vid 10, sen handla. Lite drag tänkte jag att vi ska prova på jag o Hanna med både Molly och Indy, sen efter det hjälpa Hanna med ridningen lite. Snart är det dax för läger också för dom.. Ska försöka få Hanna att börja med träningsbok, det är ett otroligt bra hjälpmedel. Ett måste för mig i hundträningen iallafall då jag lider av teflonminne.. jag kommer inte ihåg annars vad jag ska fokusera på, då blir det mest slentrianträning och den är inte kul precis.. Jag är så smidig av mig så jag gör bara det som är lätt då.. och  tränar det som vi är rätt bra på redan.. O hur utvecklande är det då? Ja sån är jag!
Tog lite fina kort när vi var på trädgårdsvandring i Hjo, attans vilka fina trädgårdar dom har en del och så fint det är i Hjo.
I en av trädgårdarna var det fika dessutom.. Den första trädgården var liten men det fanns plats för massor av växter, träd och små gångar. Små gulliga uthus och allt var så välskött!! En sväng in på Hem och Hobby var ju tvunget och jag hittar ju alltid en massa kul saker där..
Sen vidare in på butiken Njuta som var helt fantastisk! Kolla in http://www.njuta.info/butik.htm
Vilket utbud på kaffe, te, små cup-cakes, oljor, kryddor, saft ja det fanns allt! Kommer åka dit snart igen kan jag säga och ta med spenderbrallorna.. Eller också tar jag ned mig PG och gör en Helen-grej:) Alltså man plockar åt sej grejjer och när det nästan är ens tur så vill man bara gå på muggen.. Aaa!  Vem pröjsar?

Innan vi åkte hem blev det in till Cafe Grönköping för lite glass och dricka,, jättefint att sitta och titta ut över Vättern.. Kolla gärna på denna   http://cafegronkoping.se/ 
En kul och rolig kväll helt enkelt..


Detta är vårat gamla hönshus.. Där blommar det också minsann..

Från trädgårdsvandringen i Hjo








2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina Bilder.Ja tänk om man hade det så hemma.Tack för igår .Det var trevligt.lottie

Cia sa...

Ja det var det Lottie! Ja tänk om man kan ha det så pedantiskt, då hinner man väl inte träna hund alls ..