torsdag 19 juli 2012

Inte helt otippat!

En härlig bild på Hanna o Helmer

Vaknade av att telefonen ringde i morse. Jag tycker inte att det är konstigt att sova till 9 om man har semester! Molly var ju i hundgården så vaddå! Ingen brådska upp.. Men det var en frukostbeställning av PG så det var till att knata upp, han jobbar ju på som vanligt. Dagen har rullat på och nu i eftermiddag var det dax för målarpenslarna igen. Inget regn så det var inget att skylla på :) Den häringa saxliften är ju min bästa vän gällande målningsarbete så det var bara att klättra upp o starta. Mmm.. Jag skulle trixa in o parkera lite krångligt och hur det nu var så körde jag fast! Det var inte bra alls, för den är så as-tung. Den stod där o tuggade i gräset, det ser inte fint ut där alls längre! Ja till slut så krånglade jag mig ut o kom intill väggen o hissade upp mig alldeles förskräckligt högt! Det gillade den inte för det lutade också lite så den startade sitt tutande för o varna, men det var lite kört.. Jag hade stängt av den men nu ville den inte mer, tydligen var batteriet slut!!! Nämen va fasen! Jaha, o jag som faktiskt behövde slänga en drill också som tagit en bira! Ingen hänsyn alls! Kalkyleringen som for genom huvet var.. 1: Ringa PG ( då skulle han tvinga mej att klättra på en stege ner, tänkte jag!! Otänkbart!) Jag är attans höjdrädd! 2. Prova att starta gång 23! Ne!
3: Pinka ner mig. Inte min grej!
4: Det går faktiskt att hissa ner sig UTAN batteri! Hurra!! Ibland behövs inte mer för att bli glad alltså!
Tjong var jag nere igen och jag sprang som en gasell till toan.. Phu!
Ikväll blev det en bastu och lite gott att grilla igen.. Mums! I morgon blir det att få bort getingarna som byggt bo vid taknocken så jag kan måla klart där.. Ja har försökt att vifta bort boet från fönstret med en lång pinne.. Men jag är ALLTID för kort! Men jag har en som kan fixa det! Nog!

Inga kommentarer: