onsdag 18 juli 2012

En liten semestertripp..


Så härligt!


Hanna 

PG

Lena Linderholms butik hittade vi..

Vy från vår balkong



Mot Stockholm på båt..




Här rejsar vi ikapp Finlandsbåten.

Flott en del bor alltså

Nu har vi sightseeing också i gamla stan,

Åh!! Precis som Lady o Lufsen.. 

 Här bodde vi. Andra våningen längst till vänster med balkong,,
Så blev det lite grillat också.. Gött!

Så himla fint o mysigt det var i Vaxholm! Ett jättefint hotell som låg precis vid kaj-kanten Fint att sitta på kvällen o ta en öl o kolla på båtarna och allt folk.. kan rekommenderas. Det var ju rätt lugnt där så för att kompensera det hela lite så tog vi båten in till Stockholm i tisdags för att träffa Kicki, Andreas och deras två grabbar.. En heldag helt enkelt blandat med sightseeing, shopping och dricka en bira på nån servering. Helt i min smak måste jag säga! Jättetrevligt hade vi! Inga störrre fadäser hände förutom att ja höll på att slå ihjäl mig en gång när vi skulle gå från Jensens när vi ätit. Jag missade att vi satt en trappa upp men jag lyckades styra upp det hela:) Jo så missade vi båten hem också. Naturligtvis mitt fel. Tiden var rätt men tyvärr fel ställe! Ja men efter lite spring fram o tillbaka så kom vi på att en taxi var nog en bra ide i allafall så vi kommer hem.. En supertrevlig taxichaufför fick vi så vi fick en bra redogörelse vad vi åkte förbi.. Så bra!  Ja det var inget badväder precis så det hoppade vi men en liten rundvandring på ön blev det när jag irrade runt o letade en toa! Då hittade vi en del mysiga butiker..
Sen nu ikväll så har Hanna ridit och sen anlände våran nya grill .. eller det kanske inte heter grill när den ser ut som en parabol och drivs med gas..

Inga kommentarer: