måndag 23 juli 2012

Häst o hundträning för hela slanten..


Skoj med lite blandade kort..
PG när han kör Ränneslättsloppet..
Hanna och Freja för jätte längesen.

Ja så här har vi Petter som somnat på mitt kontor

En fin bild från pappas hur i Frostberget..

I dag har Hanna tränat för Emelie igen och det ger så otroligt mycket. Idag fick hon minsann bekänna färg, för att få bättre balans och ett tryck i stigbyglarna togs gummibanden av och då blev de lätta att tappa om hon lättade det allra minsta på trycket i foten! Samtidigt som hästen ska arbetas i form och olika vägar ridas rakt o snyggt, ställas in och ställas utåt..
Svetten lackade det sista men det gick otroligt bra, så himla svårt detta är, balans!! Trodde Hanna var helt slut men nej då, vi bokar en ny tid nästa vecka igen mamma!! Hårdträning får det bli i veckan nu då så hon kan visa upp att det hänt något!
Hem igen och kasta i sej lite mat och sen vidare till lite hundträning. Idag fokus på ACTION!! Vara noggrann och fokuserad men "låt det hända saker hela tiden så hunden blir uppmärksam på att det händer saker som han måste va med på-taktiken"!
Ja vi var nöjda både jag o Pernilla när vi satte oss i gräset efteråt o drack lite vatten. Att peppa och ge varandra beröm är så otroligt viktigt, men även komma med konstruktiv kritik. -Tänk på detta nästa gång, eller nu gjorde du så här , gör så här nästa gång! Att ha någon som är intresserad av att hjälpa och förbättra är en otrolig tillgång som man ska vara rädd om. Att tävla är en sak men för att komma dit måste man träna och det är många timmar! Att få uppmuntran där, är det viktigaste enligt mitt sätt att se på det.
Hem igen och lasta ur hundarna när PG kom på den briljanta iden att bjuda på kvällsmat på VIP i Mullsjö. Gött, då slapp jag stå vid grytorna.
Ikväll så har jag tittat på vädret och dom visar SOLi morgon!! Jädrar va gott!! Då ska jag sola och bada!!

Inga kommentarer: