måndag 30 juli 2012

Oj så himla kul!!

-Titt ut, ja...Fullt i sängen.. japp!

All positiv energi som finns måste gå till hundträningen. Jag vägrar att grotta ner mig i elände som gärna delges vitt o brett, så sorgligt och respektlöst och förolämpande. Varför lägga energi på det?

Har varit slarvig med att träna Indy det sista det måste jag erkänna, det har varit en massa annat att fixa med här hemma. Men nu har jag energi till tusen igen. Härligt!! Räknade med att få ett sämre pass idag på träningen hos Johan, att vi skulle stått still i utvecklingen men det funkade så bra. Har fått nya tips att jobba vidare med. - Du gjorde inte många missar idag, sa Johan och jag blev så glad.. för det är jag annars gräsligt bra på... att göra missar:) Får man beröm så är man förtjänt av det, kul!
Pernilla o Zuma fick en riktig genomkörare måste jag säga. Vilken enorm utveckling på detta ekipage!!
Hatten av för Pernilla och Zuma! Sen är jag grymt tacksam för en sån fin träningskamrat som ställer i vått och torrt och verkligen vill mitt och Indys bästa. Finns inget som är så gött som att få cred för slit!!

Hela tiden mycket nytt tänk som slår kullerbyttor på det jag har i ryggmärgen, det gör att det känns extra roligt och man ser att det ger resultat också. Ibland kan jag tänka, men HUR kan detta verkligen funka.. Men det gör det!
Vissa saker får jag bassning för. Jättebra! Ska jag komma någonstans måste jag också veta vad som är rätt eller fel!  Funkar det inte? Ställ frågan, hur har jag förberett och utfört det själv och vilken signal har jag gett hunden. Vad hände strax innan? Vilket fokus är hunden i?
Tittade på en träningsfilm för ett tag sen och spelade den liiite fortare o insåg att... Just den farten på mej själv var LAGOM.. När jag spelade filmen lite fortare.. ha ha!! Hur mycket som helst kvar att inse o lära alltså, passar mig perfekt.

Fick ett härligt telefonsamtal idag med mycket värme o omtanke från en person jag egentligen inte känner särskilt väl, men som jag ändå känner en samhörighet med. Visst är det väl härligt med såna människor!

Den snällaste pappan som finns heter PG, kom hem o överraskade med ett fint hästsläp idag. Ett grått Thule släp! TACK!! Passar perfekt så i morgon drar vi till Emelie igen och tränar ett dressyrpass.. Det får man energi av också.. Det kan jag behöva för sen blir det att skotta i 10 kubik spån in i en kärra och sen ut med det igen när vi kommit hem.. yihaa!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gött med inspiration! Kämpa på!
Ta alla möjliugheter som finns till att tända alla motivationslampor och köttapå, ni är hur grymma som helst! :)

Kram Jeanette

Anonym sa...

Nu är jag äntligen ute på nätet lite igen, har varit så dålig med det på sistone, tiden räcker liksom inte till, men herre gud vad du har skrivit, o du ska veta att utan dig hade jag inte kommit fram med Zuma på detta sätt, du ger mig motivation o mod, ja orden räcker inte till, nu lägger vi i en högre växel!

Kramis Pernilla

Cia sa...

Tack Jeanette! Tack Pernilla! Ni är så himla fina och grymt duktiga, mina inspirationskällor!