söndag 8 juli 2012

Trött på mig..

 En skön runda på Hökensås blev det idag..
Molly missar inga surhål eller vattenpölar..

Om man tittar noga ser man en hund i bilrutan:)

Bus i kvällsolen..

Ibland vet jag inte hur dan jag är.. Det är nog så att jag inte är i exakt rätt fokus när jag gör saker utan fladdrar iväg i tankarna!! Det kan få konsekvenser vill jag lova..
Det dummaste denna helgen måste vara det som hände i går kväll i allafall. Jag hade målat och kletat ner hela mig så till slut var jag trött på det, plus att jag inte ville utmana getingarna i boet. DÄR tänkte jag mig för:) Inte smart att vara 6 meter upp i luften med en getingsvärm, nej det var nog bra att jag slutade..
Men sen då skulle vi ut och åka i raggarbilen jag och Hanna. Resten av familjen var på vift så vi skulle också ut tyckte vi, varför skulle vi va hemma och dega?
Det var en ful Duett i vägen i garaget! Innanför står Buicken..
-Ja men jag vet hur man startar, säger Hanna.
Bra!
Det var lite annorlunda att starta den ja. Ut för den som en raket, det var lite för fort men det gick bra :) Tur för mig!
Sen drog vi ner cabben och lufsade iväg, varmt och gött ute. Ja men tanka måste vi nog, vi skulle till Blåhult! Men en kvarts tank var det, som med god marginal skulle räcka till Brandstorp. (Visst!)
Glatt gasade vi iväg och spelade musik.. tills jag tittade på tankmätaren igen. Tom! Neee. Tror vi åkte på ångorna till pumpen och jag var tacksam, så tacksam. Vem skulle kunnat komma till undsättning här då en lördagkväll, typ ingen!!
Sen vet jag inte om hjärnan gjorde en överlagshandling för jag glömde mitt kort-etui på bagageluckan när jag jävlades med tanklocket.. Det är ju inte klokt. O inte märkte jag det heller och en snäll person som hittade på gatan försökte ringa men hörde vi det? Nej då, lyckligt ovetande spelade vi och gasade vidare mot Blåhult och lite kaffe hos Eva o Co..
Sent på kvällen upptäckte jag en massa missade missade samtal och fick beskedet att han tagit hand om mina grejjer, vilken hyvens kille!! Visa, körkort och allt möjligt som hade kostat både tid och pengar att fixa nytt! Tacksam är ett för litet ord, men lite ersättning fick han i allfall. Och en bra plats i himmlen:)
Sen har jag skrummlat vidare idag och just nu ikväll så gjorde jag på nytt en sån där knas-grej och det gick upp för mig att nu... Tänk INNAN nästa gång för faaan!
Nu är det klart att Hanna och Emma åker på ridläger nästa helg hos Emelie, ska bli superkul! Måndagen efter det åker vi på minisemester till Vaxholm, ska också bli jättekul!! Hoppas nu att allt går i lås med hundar och hästar, det kan vara knepigt att få ihop det ibland..

Inga kommentarer: